Bonami

Cena pro Dobrou firmu

V Bonami pracovali i o víkendech, aby pomohli maminkám v nouzi

Už několik let po sobě zaměstnanci Bonami sbírají před Vánoci wishlist dárků od jednoho dětského domova a obdarovávají tak každoročně desítky dětí. Vloni se rozhodli tuto pomoc posunout ještě dále. Zjistili totiž, že štědrovečerní bramborový salát či vůně smaženého kapra není samozřejmostí pro každého. Některé maminky samoživitelky v Čechách nemají ani na to, aby suroviny na vánoční večeři pořídily, a tak raději Vánoce neslaví, aby to dětem nebylo líto. Lidé z Bonami se rozhodli navázat spolupráci s Klubem svobodných matek a vytvořili pro ně kampaň #dikymamizavanoce. Na svém e-shopu prodávali virtuální potraviny pro vánoční večeři a lidé tak maminkám na ně přispívali.

V Bonami překonali i mnohé překážky. Těsně před spuštěním kampaně se ukázalo, že projekt je skoro na odpis. Počítačový systém totiž neuměl prodávat nic virtuálního. „Pamatuju si, že když jsme to zjistili, seděli jsme zoufalí v zasedačce a bylo ticho. Nevěděli jsme, co dělat. Pak jeden programátor vstal a řekl, že bude klidně pracovat všechny večery a víkendy. Přidali se další. Bylo neskutečné, jak se lidé spojili a vše zvládli navzdory všem nesnázím. I navzdory sezóně, kdy je ve firmě před Vánoci i tak pořádný frmol,“ vzpomíná Jakub Štěpán z Bonami.

Nakonec se podařilo vybrat přes půl milionu korun a více než stovka maminek tak svým dětem mohla dopřát hezčí Vánoce. Organizaci Klub svobodných matek po zaplacení večeří zbylo ještě přes 300 tisíc korun. Už předem se domluvili a také to komunikovali dárcům, že zbylé peníze využijí dále na kupováním obědů ve školách pro děti samoživitelek. Z krátkodobého projektu nakonec vznikla celoroční spolupráce, která by letos opět měla vyvrcholit velkou akcí #dikymamizavanoce.

„Bonami je taková anomálie, firmu znám velmi dobře, protože tam mám několik přátel. Má neuvěřitelnou firemní kulturu. Jedna z největších starostí jejího zakladatele je, aby zaměstnanci byli spokojení. Důsledkem je i to, že se zaměstnanci spontánně pouštějí do dobročinných akcí a firma je v tom vydatně podporuje,“ říká Beata Brosková, která firmu na Cenu Via Bona nominovala.

Nominovala: Beata Brosková

Hlasujte zde!

Hlas můžete dát více příběhům. Dejte hlas všem příběhům, které jsou vám nejbližší.

Děkujeme

Pro potvrzení vašeho hlasu vás poprosíme o email

Nezapomeňte, že hlas můžete dát i dalším příběhům.